Data som løftestang for kundedialog

Mulighederne med IoT-teknologier

IoT-teknologier i praksis – når data er genvej til kundeforståelse og forretningsudvikling

Dette webinar giver dig et crash course i virkeligheden anno 2020 og inviterer dig ind i praksisnære usecases, hvor anvendelse af IoT-teknologier har haft direkte indflydelse på værdiskabelse inden for design- og livsstilsbranchen.

Data er det nye guld. Men hvordan forholder kunderne sig, når guldarmbåndet pludselig er leverandør af data? Og hvilke potentialer og barrierer er der ved transaktion af data?

IoT-teknologier vinder større og større indpas, og der er stort potentiale for, at eksempelvis RFID og beacons kan optimere og forbedre kommunikationen og den enkelte kundeoplevelse.

Spørgsmålet er dog, hvordan vi jonglerer med kundedata i magtens maskinrum, så kundetilfredshed og it-sikkerhed går hånd i hånd.

Arrangementet er relevant for SMV'er, der gerne vil i gang med at bruge de nye teknologiske muligheder for at skabe nye og bedre kunderelationer.

Program

9:00 – 9:10: Velkomst og rammesætning v. Heidi Svane Pedersen, Lifestyle & Design Cluster
9:10 – 9:40: Præsentation af IoT-case kataloget

Heidi Svane Pedersen, Lifestyle & Design Cluster, og Troels Gregersen, FORCE Technology, vil tage udgangspunkt i relevante cases inden for design- og livstilsbrancherne.

9:40 – 10.10: Bliv klogere på, hvad dine produkter kan fortælle dig

Simon Jones, Senior Vice President fra virksomheden EVRYTHING præsenterer en række kundecases fra bl.a. mode-branchen, som sætter fokus på, hvordan produkter ved hjælp af IoT-teknologier kan give brands og deres kunder værdifulde real-time informationer om produkternes ’rejse’ fra fabrik til forbruger, engagere forbrugerne og meget mere.

10:10 – 10:25: Hvordan kommer jeg igang med at arbejde med IoT i min virksomhed?

Dialog mellem Martin Krogstrup/Troels Gregersen, FORCE Technology, som har stor viden om teknologierne og Senior Anthropologist Laura Lynggaard Nielsen, Alexandra Instituttet, som arbejder med cybersikkerhed fra en tværfaglig vinkel og derigennem har lavet en række analyser af de udfordringer, der knytter sig til it-sikkerhed i virksomhedsmæssige kontekster.

10:25 Afslutning v. Heidi Svane Pedersen, Lifestyle & Design Cluster

Dette webinar udspringer af et innovationsprojekt udført i et samarbejde mellem InfinIT, Alexandra Instituttet, Lifestyle & Design Cluster, Københavns Erhvervsakademi (KEA), Copenhagen Business School (CBS), Bolia og Gran Living.

Projektet havde fokus på at identificere eventuelt uudnyttede potentialer og muligheder for branchens tilgang til – og kommunikation med – kunderne via hands-on viden om nye teknologier inden for deep learning, visual computing og topic modeling. Projektet har givet de deltagende virksomheder nye indsigter i kunders online adfærd. Det har gjort virksomhederne bedre til at udnytte denne viden til proaktivt at hjælpe kunderne med de rigtige køb.

Dato og tid

26. november
kl. 9:00 – 11:00

Virtuelt møde

Webinaret vil blive afholdt i Zoom.
Læs om InfinITs brug af Zoom.

Du vil modtage link til webinaret senere

Pris

Det er gratis at deltage

Marie Yde Bak

Hvis du har spørgsmål vedrørende dette arrangement, er du velkommen til at kontakte Marie Yde Bak

Arrangementet er tilrettelagt af InfinIT i samarbejde med Lifestyle & Design Cluster, Alexandra Instituttet, KEA og CBS.